[O2] Sterownik silnika - błąd 17796

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzysztof Herod
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 17

    [O2] Sterownik silnika - błąd 17796

    Zamieszczone przez chimek11
    co oznacza ten blad?
    chimek11 błąd 01237 - sygnalizuje usterkę mechaniczną zaworu N109 (zawór odcięcia paliwa ). Zawór może być uszkodzony, nieszczelny, zawieszony, może występować przerwa lub zwarcie z masą.
    Krzychu
  • LiStHoR
    Drive
    • 2006
    • 63

    #2
    [O2] Sterownik silnika - błąd 17796

    Witam,

    Niedawno skonczyla mi sie gwarancja na moja O2, 1.6 FSI. Oczywiscie po 2 tyg. od jej zakonczenia musiala zaswiecic sie kontrolka EPC. Stalo sie to podczas zjezdzania z gorki i hamowania silnikiem na "trojce"...
    Pierwszy objaw oprocz kontrolki to redukcja obrotow do minimalnych czyli ok. 800 i zero reakcji na pedal gazu. Po kilkuset metrach jazdy na dwojce zjechalem do zatoczki, zgasilem silnik i ponownie go uruchomilem. Tym razem mialem mozliwosc sterowania obrotami (EPC ciagle na desce) ale moc i tak byla zredukowana, zgodnie z instrukcja zalaczone awaryjne sterowanie silnikiem. Dojechalem 1,5 km do domu. Po pol godzinie wrocilem do garazu, odpalilem ponownie silnik, EPC sie swieci. Zgasilem i ponownie odpalilem "machine" i niespodzianka: EPC juz nie ma!
    Dla pewnosci, chcialem zresetowac komputer aby wymusic diagnostyke i odlaczylem aku. Po jego zalaczeniu i odpaleniu motora jest git, nie ma EPC. Jazda testowa zrobiona i takze w porzo.
    Pojechalem do ASO na odczytanie i skasowanie błędu, pokazalo im: "17796 - Sterownik uszkodzony, sporadycznie" (sic!). Wzieli (Plichta, Gdynia) za to 130zl., z tego co mi powiedzieli to pierwszy raz spotkali sie z takim bledem, nie maja jego opisu. Jezeli mam szczescie to byl jednorazowy blad w sofcie (cos jak zwiecha kompa), a jezeli nie i to sie powtorzy oznacza jednak fizyczne uszkodzenie kontrolera. Wymiana, wg nich kosztuje 4000zl.... Czy ktos juz sie spotkal z podobnym bledem?
    Dodatkowo, jezeli chodzi o gwarancje. Czy z racji krotkiego okresu (2 tyg.) jaki uplynal od jej konca jest szansa, ze w razie wymiany Skoda zasponsoruje? Cos tam o tym wspominali w ASO ale malo wyraznie i ze szanse sa znikome...
    Przepraszam za dlugi opis. Chcialem wszystko "naswietlic".
    Dzieki i pozdro!
    LiStHoR

    Komentarz

    • yoschua
      Rider
      • 2006
      • 339

      #3
      Szukając po necie:

      17796 P1388 Internal Contr. Module drive by wire error

      A to oznacza że elektroniczne sterowanie gazem źle działa.
      Napisałeś że w momencie gdy się to stało to samochód zredukował obroty do wolnych, a to może oznaczać albo uszkodzony moduł potencjometryczny na pedale gazu albo uszkodzoną instalacje pomiędzy tym modułem a komputerem silnika. Może też oznaczać coś w samym sterowniku, ale w gadanie typu soft się zawiesił jak nasze pecety w domu to nie wierz.
      Ponieważ nie dział Ci się to w okresie gwarancji, czyli auto przejeździło już troszkę czasu a to oznacza że soft w kompie dobrze działa.
      Ja obstawiam moduł przy pedale gazu lub kable.

      Dodam tylko że to co napisałem pisze z głowy czytając Twój opis i patrząc co oznacza błąd, sam posiadam O1 ale z gazem elektronicznym ale mi się coś takiego nie stało jeszcze nigdy.
      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

      Komentarz

      • LiStHoR
        Drive
        • 2006
        • 63

        #4
        Ha, no wlasnie, w ASO zamiast "by wire error" bylo "sporadycznie". Pozostaje kwestia czy opis znaleziony na necie pasuje do O2. Ja jak szukalem to trafialem na stronki naszych sasiadow z Germanii a ja nie qmam tego jezyka. Z tego co trafilem to bylo to: http://www.autoelektronikaonline.pl/...=195&Itemid=37 tylko, ze odczyt bledu na wydruku u mnie jest:
        17796 P1388 008
        Sterownik uszkodzony
        Sporadycznie

        Czy roznica w kolejnosci oznaczen bledu ma znaczenie?
        Poza tym, jak juz pisalem stalo sie to w trakcie jazdy z gorki i hamowania silnikiem; nie uzywalem gazu...
        A w kwestii gwarancji, ktos cos kiedys wywalczyl jakas chociaz duza znizke?
        W kazdym razie zamierzam jeszcze dzwonic do ASO.
        Dzieki
        LiStHoR

        Komentarz

        • yoschua
          Rider
          • 2006
          • 339

          #5
          Zamieszczone przez LiStHoR
          Czy roznica w kolejnosci oznaczen bledu ma znaczenie?
          Niema bo P1388 = 17796 (ten sam bład wg dwu różnych katalogów/spisów błędów)

          W podanym linku E-gas należy rozumieć Electronic-gas

          008 - oznacza Sporadycznie czyli wystapiło raz albo kilka razy, ale wróciło do normy i teraz jest ok. Może to oznaczać że coś niekontaktuje. Np woda zjadła przewody lub wtyczki, lub niekontaktuje potencjometr w module przy pedale.

          Oto przykład z sieci dla jakiegoś sterownika:

          Address 01: Engine
          Control Module Part Number: 03C 906 056 BA
          Component and/or Version: MED9.5.10 G00 5697
          Software Coding: 0000072
          Work Shop Code: WSC 00046
          1 Fault Found:

          17796 - Control Module Malfunction - DBW Throttle Monitoring
          P1388 - 008 - Implausible Signal - Intermittent


          DBW - Drive By Wire
          Throttle Monitoring - monitorowanie przepustnicy.

          I z tego może wynikać że błąd nie jest wynikiem złego działania modułu przy pedale lub kabli, a elektronicznej przepustnicy.
          Z tego co wiem czasem się brudzą i wystarczy je wyczyścić i działa dobrze, ale może ktoś bardziej znający się na tym konkretnie błędzie będzie wiedział coś więcej.
          Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
          HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

          Komentarz

          • LiStHoR
            Drive
            • 2006
            • 63

            #6
            Zamieszczone przez yoschua
            008 - oznacza Sporadycznie czyli wystapiło raz albo kilka razy, ale wróciło do normy i teraz jest ok. Może to oznaczać że coś niekontaktuje. Np woda zjadła przewody lub wtyczki, lub niekontaktuje potencjometr w module przy pedale.
            Mi takze powiedzieli, ze to moze byc spowodowane chociazby krotkim, jednorazowym przepieciem.
            Przed chwila dzwonilem do ASO i powiedzieli mi, ze zrobili tylko odczyt bledu i jego kasowanie, a nie robili rozszerzonych testow wszystkich modulow aby zaoszczedzic mi "niepotrzebnych" wydatkow. :lol:
            Jezeli dostane ten blad jeszcze raz to wg nich nie bedzie to przypadek i wtedy beda wszystko sprawdzac. Zastanawia mnie tylko czemu w ASO nie maja pelnego opisu tego bledu tylko "sterownik uszkodzony"...?
            Zamieszczone przez yoschua
            I z tego może wynikać że błąd nie jest wynikiem złego działania modułu przy pedale lub kabli, a elektronicznej przepustnicy.
            Z tego co wiem czasem się brudzą i wystarczy je wyczyścić i działa dobrze, ale może ktoś bardziej znający się na tym konkretnie błędzie będzie wiedział coś więcej.
            Czyli, ze przepustnica sie brudzi??
            Dzieki.
            LiStHoR

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              [O2FL] Sterownik silnika - błąd 17796

              Odgrzewam.


              Przeskanowałem wczoraj z ciekawości auto VCDS 11.2 czy nie ma błędów i znalazłem coś takiego;



              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 01: Engine (BSE) Labels: None
              Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
              Component: BSE S71 1.6 2VG 8459
              Revision: --H01--- Serial number:
              Coding: 0044071
              Shop #: WSC 73430 790 00097
              VCID: 7EF7FACB5237

              1 Fault Found:
              17796 - Control Module Malfunction - DBW Throttle Monitoring
              P1388 - 000 - - - Intermittent
              Freeze Frame:
              Hex Value: 0x002D
              Hex Value: 0x001D
              Hex Value: 0x0000
              Hex Value: 0x0028
              Hex Value: 0x0003
              Hex Value: 0x0001

              Readiness: 0000 0000

              -------------------------------------------------------------------------------




              Nie mogłem odczytać ani daty, ani przebiegu przy którym błąd wystąpił, u mnie nie zaświeciła się kontrolka silnika, a błąd w sterowniku był, więc go nie kasowałem, Pojechałem dzisiaj do kolegi przeskanować innym kablem z VCDS 10.6 i błąd zniknął. Sprawdziłem jeszcze raz swoim 11.2 i to samo błąd 17796 sam zniknął. Takie cuda na Nowy Rok. :szeroki_usmiech

              Komentarz

              • kecaj
                RS
                • 2009
                • 1511
                • Superb II (3T4)

                #8
                leonn, Raczej któryś z Was skasował błąd być może przez przypadek. Zgadza się, że niektóre sterowniki kasują sobie błędy same, ale w sterowniku silnika to raczej nie występuje.
                Jak błędu nie ma to "ALLELUJA i do przodu....."
                Sprawdź za miesiąc - jak się pojawi to trzeba będzie go przeanalizować.
                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                Komentarz

                Pracuję...